Direktlänk till inlägg 15 november 2016

Gått vilse större delen av jag varit här

Av Timothy Bino - 15 november 2016 23:02

Då är de dags att återberätta lite vad som hänt från och med när ja landa till att ja nu sitter hör sista timmarna på hotellrummet o väntar på att flyga till Phuket!

De va alltså 7.30 jag landade här i Bangkok då jag direkt letade upp en taxi, dom visade vara svinskön. Dålig på engelska men han gjorde resan minnesvärd! Han förstod i alla fall att ja va hungrig och bjöd mig på mandarin och bananer! Det finns småklipp på honom när han sitter där jätteglad, lite smånervös när han ska prata sin engelska. Därför använda vi oss utav google translate, pratfunktionen och den fungerade imponerande bra!!

Efter 11 timmars flyg blir man rätt mör även fall man sovit större delen av resan. Så jag tog en rundtur i min 60 kvm hotellrum med två balkonger o satta mig en stund på sängen efter ja duschat! Det var fortfarande morgon och de va dags för mig att äta lite frukost. Kan säga såhär att de va ett litet problem. På dagarna syns inte resturangerna till, siesta eller vad man säger har dom kan men säga. Om de ens finns resturanger här? Hittade ett litet hak efter en långpromenad som verkar för mig bli en standard att jag tar, där jag först åt en riktigt god kycklingrätt med stark sås o varm soppa. När man inte blir mätt på den beställsde ja en annan rätt, som ja aldrig skulle gjort. Den såg oatiplig ut och dd va inte mycket o den rätten som gled ner i magen.

Aja då va man full i magen och dagens stora äventyr skulle börja. Gick upp tog en dusch till sen bar de av med en lokal buss till slutstation där jag sedan letade upp en båt för att dra mig ut till massa tempel eller nåt. Tur att jag hade sån turistkarta med mig, annars hade jag nog varit väldigt vilse... Hoppade av första båtturen lite för tidigt, va lite för ivrig men jag hittade en interssant tempelområde där som ja kikade runt lite på! Efter de letade ja efter båten som skulle ta mig till andra sidan. Väl framme där gick jag direkt till turistheternas byggnad, där också massa tempel. Det mest roliga där inne va buddah, den 20 meter långa tjockisen där. En Selfie visas sen på två lallare! Aja efter gått runt där ett tag beslutade jag mig för att åka på årets hassligaste tuk tuk resa! Men de soft. Dom sa dom skulle skjutsa mig till turist informationen för att köpa biljett till skrattande buddah och andra ställen. Problemet var bara att de ställena va stängda nu med tanke på att de va kungens dag idag. Så jag åkte i alla fall tuk tuken tillbaka och gick för fots min egna väg. Så jag hittade en jättefin park där dom hade ute gym på riktigt, med vikter och alla övningar man behöver, mer sånt i Sverige, tack! Jag gick ut, trodde jag, vid entren köpte ja en typ av en blombåt där dom sedan vägledde mig in till parken igen.

Äventyret med denna blomma va extrem! Jag gick o gick i flera timmar med den. Förstod inte var ja skulle lägga den inne i parken o jag tog ett varv och gick ut igen. Ute ser ja en ström av människor som började ställa sig i årets kö. Så jag tänkte, jag kan väl lika gärna också köa för att se var ja hamnar! Där framme stod de en dam, som jag i början trodde va drottningen, som delade ut till alla en inplastad bild på kungen. Jag tackade och tog emot samtidigt som de va flera kamerateam där som filmade för livesändning på nyheterna eller nåt. Jag följde strömmen vidare, fortfarande min blomma i handen... Till slut vinkade några taxichafförer till att ja skulle gå in till ett centrum med blomman och sant där stod det flera människor som hade tänt ett ljus o rökelser på blomman och hissat ner till floden. Äntligen hittade ja slutet för min blomma :)

Efter har gjort hela det här äventyret var de ännu inte slut. Det var dags för mig att åka hem på nåt sett. Var tvungen att ta en fika, som den svennen jag e, för att återhämta mig!

Jag gick mot bryggan och tänkte ta båten som ja tagit nånstans tillbaka, problemet var bara att jag hade gått en jävla bit och därför hade floden halvats, vilket betydde att båtarna som gick där var på den andra sidan floden än den ja va på. Så hon rekomenderade mig att ta en taxi tillbaka. Problemet var bara att ja hittade aldrig en ledig taxi. Så som vanligt va ja tvungen att gå och gå... Efter att ja gått en stund hittade jag en ledig taxi som skulle skjutsa mig hemåt. Äntligen tänkte jag! Efter åkt med honom en halvtimme typ hade han skjutsat mig till en station i närheten av där ja bor och inte min adress så där i från tänkte jag, jag kan väl gå. Det slutade skit... har gått vilse nu i 3 timmar och dum jag är inser jag aldrig att jag egentligen borde ta en taxi första 20 minuterna men nej inser de när jag är trött frustrerad efter 3 timmar... Så en till motorcykeltaxi till adressen den här gången! Va så trött att ja flera gånger nöra somnade på motorcykel, om ni bara förstår hur dom åker sina moppar hära och att somna på en sån är lika med döden... jag fick igen i alla fall när han tvärbromsa o min läpp krocka med hans hjälm, då valde ja o va vaken efter de hahaha! När jag i alla va hemma var de bara o däcka fint efter en skön dusch!

Denna historia blev lång... nu gör jag dagens lite kortare snabbt bara. Jag sov ut, och började med en morgonpromenad för att köpa lite frukost och bestämde mig för att köpa lite gatukäk. Blev jättegod kycklingspett, med lite potatis, friterad banan och nån vårrulle. Det satt fint sen hittade ja ett litet centrum jag gick in o tralla lite. Köpte en shysst mango juice och en nutella pancake, vilken dröm de va! Efter de var de dags för att skynda sig hem besöka toan. Och som vanligt hittar jag inte tillbaka så va tvungen att ta en motorcykel igen hem! Efter gjort nummer två drog jag upp till takterassen och gymet, sen poolen och sen solstolen en stund med skön musik, precis som ja gjorde börja dagen, dagen innan. Well, gick ner duschade och tänkte dra på lite massage, så återigen gick ja runt lite och tillslut hittade jag ett ställe som verkade bra. Vilket de va, precis de där kroppen behövde! Och som vanligt skulle de va en jävla labyrint och hitta tillbaka hem. Det visade sig att jag gått typ 3 mil åt hel fel håll och skulle gå tillbaka för ingen taxi ville skjutsa mig dit bort. Men tillslut hittade jag en hjälte som ville skjutsa mig, och kan bara säga att se va riktigt skönt för hade ingen aning om var ja va!

Kom hem, tog en dusch, hittade ekån koreansk restuarang som jag valde att äta på. Riktigt god mat var de men stark. Så den satte fart på tarmarna så sprang hem och gjorde nr igen och la mig i sängen vid cirka 9 och däckade fint o vakna 3 på morgonen... De va inte så planerat av mig med tanke på att jag nu sitter här och har 2.5 timmar kvar till ja måste åka i väg till flygplatsen!

Hörs sen ciao Bella

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timothy Bino - 11 november 2016 16:12

Nu är årets spontanare bokad! På söndag bär de av till lite varmare beddgrader, inte minst Thailand! Bangkok är min destination utan att direkt veta vad jag ska göra! Men de lär inte vara några problem för mig att komma på vad jag vill hitta på! Bara...

Av Timothy Bino - 29 juli 2016 22:02

Nu är jag hemma, i sängen. Redo att berätta om vår sista dag/natt. Vi vakna upp återigen, skönt det. Vi tänker till lite och planer hur vi ska lösa denna dag. Så vi surrar lite, går till vårt standard fik och tar en portobello toast till frukost. V...

Av Timothy Bino - 28 juli 2016 13:16

När vi hade käkat vår standard frukost var det dags att röra sig in mot city där trampbåt stod på schemat. Det blev lite dröjningar då det på riktigt spöregnade sönder så vi sprang runt och letade efter tak. Sen blev det en sån poncho man har när det...

Av Timothy Bino - 27 juli 2016 12:57

Halloj i stugan! Efter cyklingen var vi rätt slut och stannade upp på rummet en stund efter vi kände att gå och äta lite och ta över vår lilla nattbåt och kolla upp mot himlen. Det blev donken eftersom de var de enda som va öppet. Kan säga att hälsan...

Av Timothy Bino - 26 juli 2016 22:52


Nu börjar alltså vår andra kväll här. Det har hunnits med att vara på world of food, där vi fick erfaran mat från Curaco. Det var gott och smakade bra men inte mer än så. 3/5 toasters trots allt. Vi blev fast där borta ett bra tag då vår privata taxi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards