Direktlänk till inlägg 3 juli 2016

Top 5 listan i miami

Av Timothy Bino - 3 juli 2016 18:27

Idag är det en vecka sedan jag lyfte ett plan mot först Arlanda, där det skulle bli den längsta dagen i mott liv, och senare flyga mot Miami. Miami Beach va destinationen för mig och min kusin som det var så grymt härligt att äntligen få träffa. Detta va min bästa och utan tvekan den mest legendariska resa jag gjort i mitt lov. Trots den korta vecka vi va där hann vi uppleva en hel del och verkligen njutit varje sekund.
Till det som verkligen va bäst på resan. Jag börjar från 5.

5. Den oförglömliga cykelturen vi faktiskt klarade av.
I flera timmar, inte minst cirka 8 timmar cyklande effektivt. Dagen började klockan 8 då vi va tvugna att lämna av bilen vi tidigare dag hade hyrt. Som följdes med runt 9 tiden hyra cykel för att cykla mot vårt mål hollywood beah. Som vi för övrigt inte ens fick besöka efter 4 timmars cykling så cyklade lite längre fram till en annan strand som inte alls va värt besväret. Den smärtan man hade på röven går inte att beskriva och frustrationen att vi verkligen va tvugna att cykla HELA vägen tillbaka. Det var en oehört sjukt upplevelse men ett minne att ta med sig.

4. Dagen som det aldrig skulle sluta blixtra och regna.
Dagen efter vår första kväll i Miami var det regn och oväder på schemat. Vi kände inte alls för att stanna inne första dagen på hotellrummet även fast vi hade en ren lyx där inne. Så vi valde att ta del av all regn på fullaste allvar. Hatten på och vi gick och gick. Innan resan till Miami hade jag kollat in vädret varje dag i en månad och där det stått oväder samtliga dagar. Hade hoppats på att få max en sån dag bara för att få uppleva det. Jag och min kusin mådde bra och trivdes att springa runt i regnet medan alla stod under tak och försökte skydda sig från all översvämning och regn som fall i mängder. Dessvärre klarade inte min telefon pressen och valde att lägga ner sin kämparanda. Men det var mäktigt att se så mycket regn som faktiskt kom.

3. Snorkling i det halvklarblåa havet.
Snorkling för all del, jag älskar det. Älskar vatten hav och allt vad det innebär med fiskar, hajar osv. Det vat fint väder resten av veckan och vi snorklade inprincip varje dag, men fisklivet var inte mycket att skryta om. På plats får den trots allt eftersom jag har sån kärlek till havslivet och det var faktikt ganska coolt att snorkla runt i Key West där man såg några fina fiskar.

2. Parasailing vid helikopternivå.
Har länge varit höjdrädd till vissa grejen och trodde 100% att jag skulle avlida när jag väl skulle göra det sjukaste jag trodde jag skulle utsätta mig för. Men hjärtat va lugnt och jag var lugn. Allting kändes bra och väl där uppe i höjden med sela i luften var det helt fantastiskt. Utsikten och känslan som var där uppe går inte att beskriva. Att även fått se två stycken supersmå havssköldpaddor från helikopternivå va väldigt roligt. Det var en riktigt frihetskänsla att flyga flera meter över havet. Helt klart en sak man borde göra på sin bucket list.

1. Numero uno, Key West. Sunset.
Ett ställe man bara måste besöka. Ett finare ställe med sån härlig atmosfär får man leta länge efter. Jag har länge velat gifta mig vid bora bora. Men efter att sett ett bröllop så fint där vid solnedgången var magiskt. Snorkligen var fint här, inte det bästa men helt klart värt några timmars snorklingstur. Att sitta där på en brygga omringat av stora stenar tillsammans med cirka 20 andra personer där en spelar gitar och sjunger countrymusik tillsammans med en otroligt fin sunset. Går inte att beskriva än att man hade goosebumps tills solen verkligen hade gått under havet. Man fick energi och styrka av att vara där. Det måste verkligen upplevas, kan skriva hur mycket som helst om hur vackert och grymt det är där borta men ingen kommer förstå känslan om man inte varit där. Så är det. Och inte minst den riktigt häftiga bilresan man gör att ta sig dit genem en bro från och till massa olika öar är bara den mäktig.

Här är mina top 5 upplevelser i Miami under min vecka. Jag njöt varje sekund där och det är ett ställe där jag helt klart skulle kunna bosätta mig i. Innan det ska jag uppleva andra länder och skaffa mer erfaranhet!
Jag har filmat lite från resan och har extremt mycket bilder. Så när jag har tid ska jag lära mig att sätta ihop lite klipp tillsammans med en låt som jag personligen älskar. Samt en låt jag och kusin bestämde oss för att va vår på resan! Det blir mäktigt snart ska ni se.

Obs. Nåt ska sägas att South Beach, Miami är det bästa stället. Finaste stranden i Miami med massa härliga saker. Burgare är godast där ;)
Ciao o puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timothy Bino - 15 november 2016 23:02

Då är de dags att återberätta lite vad som hänt från och med när ja landa till att ja nu sitter hör sista timmarna på hotellrummet o väntar på att flyga till Phuket! De va alltså 7.30 jag landade här i Bangkok då jag direkt letade upp en taxi, do...

Av Timothy Bino - 11 november 2016 16:12

Nu är årets spontanare bokad! På söndag bär de av till lite varmare beddgrader, inte minst Thailand! Bangkok är min destination utan att direkt veta vad jag ska göra! Men de lär inte vara några problem för mig att komma på vad jag vill hitta på! Bara...

Av Timothy Bino - 29 juli 2016 22:02

Nu är jag hemma, i sängen. Redo att berätta om vår sista dag/natt. Vi vakna upp återigen, skönt det. Vi tänker till lite och planer hur vi ska lösa denna dag. Så vi surrar lite, går till vårt standard fik och tar en portobello toast till frukost. V...

Av Timothy Bino - 28 juli 2016 13:16

När vi hade käkat vår standard frukost var det dags att röra sig in mot city där trampbåt stod på schemat. Det blev lite dröjningar då det på riktigt spöregnade sönder så vi sprang runt och letade efter tak. Sen blev det en sån poncho man har när det...

Av Timothy Bino - 27 juli 2016 12:57

Halloj i stugan! Efter cyklingen var vi rätt slut och stannade upp på rummet en stund efter vi kände att gå och äta lite och ta över vår lilla nattbåt och kolla upp mot himlen. Det blev donken eftersom de var de enda som va öppet. Kan säga att hälsan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards