Direktlänk till inlägg 23 juni 2016

En frustrerande roadtrip??

Av Timothy Bino - 23 juni 2016 21:08

Igår va en av de sjukare dagar jag upplevt i mitt liv. Tidigt på morgonen gick vi upp för att hyra bil och sedan bila ner key west. Lång resa för all del, men att vi väl va där, längst ut på udden. Finns nog inget place i världen som är som den. Bilresan blev efter drygt 3 timmar lite frusterande för att vi inte hittade stranden vi ville till. Men när vi väl kom dit. Var som ett paradis man bara kan drömma om. Döremot blev det riktigt oruttinerat för vi va där en lång tid utan något att äta så hungriga blev vi, medan resterande satt där och grillade njöt av god kall öl. Och vi? Japp våra härligt små vattenflaskor! Direkt när vi kom dit kände vi bara för att springa ner i vattnet och snorkla! Efter ett tag, typ 2 timmar, steg vi upp och kände våra axlar va brända. Vad gör det kände vi?? En promenad längst stranden blev att upptäcke riktigt stora ödlor. Vi kallade dom drakar. Efter den promenaden tillbaka till vår plats var det snart dags för sunset. Men innan det firades en otroligt vackert bröllop. Vilken drömplats att ha bröllop på kände jag. Men jag vill ändå ha min vid bora bora haha :) Paradiset Key West slutade perfekt med världens härligaste countrylivemusik tillsammans med sunset. En känsla som är obeskrivlig, en känsla man bara måste uppleva själv. Loved it! När solen va bakom havet längst bort var det dags att ta sitt pick och pack för att resa våra 3.5 timma hem. Som blev cirka 5 timmar om inte mer haha. Båda va trötta, ögonen gick i kors och gpsen hade dött. Så vad gjorde vi inte, jo åkte och frågade folk. Men vart hade alla amerikanare försvunnit? Var bara spansktalande haha så vi fick chansa återigen för att komma hem. Det var i alla fall en roadtrip av dess like. Otrolig jobbig men otroligt värt det. Mäktigt.
Idag hyr vi cykel efter bara några timmars sömn och gör upp till Hollywood! Mer om den resan ikväll eller i morgon. Nu blev de svalka sig med en corona och köra vidare! Ciao ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timothy Bino - 15 november 2016 23:02

Då är de dags att återberätta lite vad som hänt från och med när ja landa till att ja nu sitter hör sista timmarna på hotellrummet o väntar på att flyga till Phuket! De va alltså 7.30 jag landade här i Bangkok då jag direkt letade upp en taxi, do...

Av Timothy Bino - 11 november 2016 16:12

Nu är årets spontanare bokad! På söndag bär de av till lite varmare beddgrader, inte minst Thailand! Bangkok är min destination utan att direkt veta vad jag ska göra! Men de lär inte vara några problem för mig att komma på vad jag vill hitta på! Bara...

Av Timothy Bino - 29 juli 2016 22:02

Nu är jag hemma, i sängen. Redo att berätta om vår sista dag/natt. Vi vakna upp återigen, skönt det. Vi tänker till lite och planer hur vi ska lösa denna dag. Så vi surrar lite, går till vårt standard fik och tar en portobello toast till frukost. V...

Av Timothy Bino - 28 juli 2016 13:16

När vi hade käkat vår standard frukost var det dags att röra sig in mot city där trampbåt stod på schemat. Det blev lite dröjningar då det på riktigt spöregnade sönder så vi sprang runt och letade efter tak. Sen blev det en sån poncho man har när det...

Av Timothy Bino - 27 juli 2016 12:57

Halloj i stugan! Efter cyklingen var vi rätt slut och stannade upp på rummet en stund efter vi kände att gå och äta lite och ta över vår lilla nattbåt och kolla upp mot himlen. Det blev donken eftersom de var de enda som va öppet. Kan säga att hälsan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards