Alla inlägg under juni 2016

Av Timothy Bino - 27 juni 2016 13:47

På grund av dåligt internet har uppdateringen vart dålig. Nu sitter jag i alla fall på londons flygplats och väntar på flygplanet. Nu åter till det jag gjort tidigare dagar. Jag avslutade alltså senaste inlägget med att säga att parasailing stod på schemat. Och visst blev det så, jag tog en lite längre tupplur än jag väntat mig, men inte för sent så vi missade vår tur. Så vi fixade oss och rörde oss mot vår destination. När vi kom fram var det en man som sa att han såg hajar och andra härliga fiskar, de gjorde hela lite mer spännande? När vi sitter på båten där vi snart ska åka upp i luften ser man längst vattnet och håller utsikt på nån fisk, men ingen som jag ser. Men njuter ändå. Poff så va vi i luften och dem dras högra och högre upp. Helt galen utsikt. Inte varit med om något liknande, samma höjd som helikoptrarna flög där vi såg hela miami beach. Bokstavligt talat. I luften är det bara att njuta av det fina, men va?! Två stycken små havssköldpaddor?! Woaw de va fint att se! Inte många som får se såna.
Efter turen ville vi gå runt lite o se i affärer, det var min kusins sista dag så vi var tvugna att göra sista dagen härlig. Någonstans runt denna dag gick vi förbi ett spåställe. Så jag valde att spågumman skulla läsa av mina händer. Hon läste den som en öppen bok, lite creepy. Men ska bli kul och se vad jag vill göra om 2-3 år då hon kände på sig att jag inte vill jobba som bartender då?!
Vi gick och strosade lite tills vi kände för att äta. Men blev bara en simpel burgare som för övrigt va väldigt god. Vi gick vidare.
Tidigare dag hade vi sett ett väldigt fint ställe där vi kände för att fotomodella på igen. Så strax innan solnedgången vi sedan såg sen stod vi på en brygga och modellade återigen. Man får en hel del bra bilder i fina Miami?? Det var inte bara på bryggan vi fotades vid utan även vid ett lifeguard hus. solnedgången var riktig härlig men inte i närheten av Key west. Men helt klart godkänd och jag älskar solnedgångar så det var härligt. Nu var vi båda väldigt trötta och hungriga så det var dags att dra till en restaurang. Det blev de lokala haket precis under vårt hotell. Jag valde en Paella med kyckling och havsdjur. Kan vara den godaste peallan jag ätit i mitt liv. Min kusin valde en pasta med räkor som va mindre god, så äntligen fick jag den godare maträtten! Kändes viktigt sista dagen hahaha. Vi tänkte att vi skulle dygna innan min kusin skulle dra sig i väg klockan 3 till flygplatsen. Så vi började dygningen med att gå och göra en tatuering för mig. Den blev väldigt snyggt efter många om o men från tatueraren haha. Men sen kände vi av att solen har tagit på vår energi från hela dagen, så vi gick upp till vårt hotellrum och tog en liten nap innan jag mottvunget sa hejdå. Det kändes jobbigt. Jag skulle ha hela dagen för mig själv. Så jag sommade om några timmar senare och vaknade upp vid 10. Jag var tvungen att checka ut vid 11. Som tur var det att jag fick lämna mina väskor i repan så jag kunde gå ut och vandra. Och vandringen va på topp, gick närmare 7 timmar konstant. Drog till star island först och tog några pics sen så stannade jag och åt lite innan jag drog vidare till andra hållet och gick till Lincoln mall road där jag strosade i affärer och så. Jättefin gata, önska drottninggatan var lika fint då kanske man hade gillat det!
Taxin till flyget och sen var den resan det. Bara sätta sig på flyget, eller vänta. Innan det haha, var jag tvungen att se ett stort gäng spanjorer som blev rosenrasande för att deras flyg va sent nästan 7 timmar. Förstår dom dock, hade varit en marddröm. Efter det satte jag mig på virgin atlantic för resa till londan där jag är nu vid flygplatsen. Jag gillar verkligen det flygplanet. Men får mat och dryck hela tiden och tv finns där filmer och musik kan spelas. Jag bockade dock bara av en rulle och sen sov jag med musik resten av resan.

Snart är jag hemma och jag måste erkänna att det känns så jävla tråkigt. Men bara bita i hop och sen ta ny resa snart igen!
Älskar Miami Beach.
Ciao o puss??

Flexar med brännan?

Av Timothy Bino - 25 juni 2016 20:11

Gårdagens strandhäng resulterade ännu lite mer av en bränna. En bränna jag faktiskt inte trodde jag kunde få. På benen? Men nu har jag fått svar från det för fy sjutton vad de bränns. Men för övrigt var det riktigt härligt häng. Det var ju ändå midsommar. En midsommar som äntligen fick bli med bra väder. Efter några timmars häng vid stranden kilade vi upp till vår underbara poolterass. Där jag somnade med en dröm om minigrisar och dräggel i hela facet och stolen. Det var en skön tupplur innan vi drog hem, dushade av oss, gjorde oss i ordning för att äta finmiddag. Det blev faktiskt en riktigt fin middag. En form av skaldjurplatå. Den innehöll bläckfisk, hummer, räkor, tonfisk, lax, och två andra saker jag inte har någon aning om vad de hette. Vår servitris visste i alla fall det. Tur det. Med en riktig härlig måltid försökte vi dricka upp våra megadrinkar, återigen en mojito för mig. Priset för allt behövs inte pratas om så högt. Men maten var god och servitrisen i världsklass!

Nu skulle vi i alla få sova gott och ha höga förväntningar på vår bokade turisttrip - parasailing!

Dagen uppdatering följs upp förmodligen i morgon.

Ni får en härlig kusinbild på köpet!
Ciao o puss

[Bild]

Av Timothy Bino - 25 juni 2016 02:38

Dagen igår började tidigt då vi skulle lämna tillbaks bilen som jag i tidigare inlägg berättade. När vi satt där på restaurangenoch drog in vår sista corona hade jag precis ätit lite delfin tillsammans med den godaste margaritan i stan. Det var efter allt det dags att kila vidare. Målet va Hollywood. Att bara ta cykeln och glida i väg trodde vi skulle va ett otroligt härlig upplevelse. Det var det. Men det fanns många nackdelar med resan, dels att de började skava i mellangärdet och blev en extrem smärta i baken! Vad mer? Ja att vi va tvugna att lida med det i typ 8 timmar haha... Alltså seriöst, vi cyklade i 8 timmar?! Hur sjukt är det inte. På cykelvägen fick vi ju förvisso se en massa härliga hus och utsikt från olika stränder. Vi kom också fram till Hollywood, och vilken halvdan besvikelse det var haha! 4 timmars cyklande för ett ställe vi verkligen ville besöka som inte såg upp till förväntningarna. Det betydde att vi skulle cykla tillbaka hela vägen. Vi stanande en timme på stranden för besväret. Vi var tvugna att vila. Det blev mörkare när solen började ta sig på väg ner. Våra ben blev tröttare och vår frustration värre. När vi trodde att vi snart va hemma fastnade på vi stranden... Det var mörkt och det fanns ingen utväg på hur länge som helst. Så dom vikingar som vi är släpade vi cykeln hela stranden till vi äntligen fann en väg ut. Lyckan och farten i benen som kom efter längtan på att få komma hem ökade. Innan vi kom till stranden och släpade cyklar så fann vi en jättefin brygga ut mot vattnet där vi stannade för att modella lite. Och vad är ett modellande utan en selfie med en pelikan eller att försöka flytta på ett hotell??
Vi va så trötta men vi tyckte att vi förtjänade en eller två drinkar efter vi jätteinstats på cykeln. Så vi hamnade på en bar där jag, som den bartendern jag är, fick läxa upp den tyska topless killen hur man gör en lynchburg lemonade. Och han erkända att dem va väldigt god. Så var det med det. Kvällen blev inte mycket roligare då vi båda slocknade i sängen några minuter senare.

Brukar säga till bilder med två personer i som inkluderar mig. En vit och en brun. Jag den bruna förstås. Inget undantag nu heller. ??

Ciao o puss

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Timothy Bino - 23 juni 2016 21:08

Igår va en av de sjukare dagar jag upplevt i mitt liv. Tidigt på morgonen gick vi upp för att hyra bil och sedan bila ner key west. Lång resa för all del, men att vi väl va där, längst ut på udden. Finns nog inget place i världen som är som den. Bilresan blev efter drygt 3 timmar lite frusterande för att vi inte hittade stranden vi ville till. Men när vi väl kom dit. Var som ett paradis man bara kan drömma om. Döremot blev det riktigt oruttinerat för vi va där en lång tid utan något att äta så hungriga blev vi, medan resterande satt där och grillade njöt av god kall öl. Och vi? Japp våra härligt små vattenflaskor! Direkt när vi kom dit kände vi bara för att springa ner i vattnet och snorkla! Efter ett tag, typ 2 timmar, steg vi upp och kände våra axlar va brända. Vad gör det kände vi?? En promenad längst stranden blev att upptäcke riktigt stora ödlor. Vi kallade dom drakar. Efter den promenaden tillbaka till vår plats var det snart dags för sunset. Men innan det firades en otroligt vackert bröllop. Vilken drömplats att ha bröllop på kände jag. Men jag vill ändå ha min vid bora bora haha :) Paradiset Key West slutade perfekt med världens härligaste countrylivemusik tillsammans med sunset. En känsla som är obeskrivlig, en känsla man bara måste uppleva själv. Loved it! När solen va bakom havet längst bort var det dags att ta sitt pick och pack för att resa våra 3.5 timma hem. Som blev cirka 5 timmar om inte mer haha. Båda va trötta, ögonen gick i kors och gpsen hade dött. Så vad gjorde vi inte, jo åkte och frågade folk. Men vart hade alla amerikanare försvunnit? Var bara spansktalande haha så vi fick chansa återigen för att komma hem. Det var i alla fall en roadtrip av dess like. Otrolig jobbig men otroligt värt det. Mäktigt.
Idag hyr vi cykel efter bara några timmars sömn och gör upp till Hollywood! Mer om den resan ikväll eller i morgon. Nu blev de svalka sig med en corona och köra vidare! Ciao ??

Av Timothy Bino - 21 juni 2016 22:20

Äntligen, som jag längtat att få komma hit till Miami, vilken otrolig dröm. Känner lite så här att detta är mitt place, här vill jag vara hela mitt liv, älskar det från första steget jag tog in i landet!!

Första kvällen/natten tillbringades på bäste sett med lite havskäk och en stor redig mojito! Då tänker ni säkert stor, men menar de, sizen va liksom brutal, typ 2 mina huvven! Efter det va det bara dra vidare på nattklubbish med helrör och skaka rumpa! Va mest vi som skakade medan de andra trötta typerna bara satt. Innan det när vi tog ut pengar så gick jag raka vägen in i en glasdörr hahaha så blev lite knocked out ? Där stod en kille som garvade läppen av sig efter ett tag, han försökte nämligen hålla sitt skratt hahaha. Och tydligen så fick man inte dansa så mycket som jag gjorde så blev utslängd hahaha. Kom igen, utslängd haha for real så full va jag inte :) stod utanför och pratade med vakten i väntan på kuss! Men hon tog en annan väg ut haha så stod där lost o fatta ingenting ? Första dagen i Miami va alltså väldigt rolig med andra ord! När vi kom hem så valde jag att lägga mig vår kingsize säng medan Linda la sig i badkaret haha, man bah aa jo där kan man med ligga? hahaha galen.

Idag vaknade vi upp vid 10 tiden och ser de strålande superfina regnvädret så vi gick och åt frukost och va på äventyr i stormen! Hur härligt va de inte? Vi hade dödskul i allanfall! Och de va redigt regn haha, blev översvämning på trottoaren o allt som vi tyckte va kul att gå i haha "som småbarn"!

Jag trivs här kan man lugnt säga så nu ska vi till takpoolen och glida lite! Ciao <3

Av Timothy Bino - 20 juni 2016 10:31

Nu har jag spenderat natten i Londons flygplats - Heathrow, nu bara 4 timma kvar innan nästa flyg lyfter Miami! Inte kunnat få en sekund sömn så man hoppas att man kan få lite sömn på flyget. Vad tror ni? Jag tippar på att de inte kommer bli nån blund då heller! Jag räknar timmarna med musik i öronen och pluggar in lite drinkar. För övrigt, tycker jag att denna flygplats (andra största i världen) är väldigt överskattad.

Av Timothy Bino - 19 juni 2016 17:01

Nu är det bara några timmar kvar till jag flyger ett plan till london för att mellanlanda där ett tag, för att sedan lyfta och dra till Miami och träffa bästa kusinen!! Nu kommer ni få följa vår vecka i Miami via min blogg, ni kommer se så mycket skoj här

Jag håller på att fixa min look på bloggen men vet inte hur man gör än, eller funkar inte just nu så ha tålamod 



   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards