Av Timothy Bino - 15 november 2016 23:02

Då är de dags att återberätta lite vad som hänt från och med när ja landa till att ja nu sitter hör sista timmarna på hotellrummet o väntar på att flyga till Phuket!

De va alltså 7.30 jag landade här i Bangkok då jag direkt letade upp en taxi, dom visade vara svinskön. Dålig på engelska men han gjorde resan minnesvärd! Han förstod i alla fall att ja va hungrig och bjöd mig på mandarin och bananer! Det finns småklipp på honom när han sitter där jätteglad, lite smånervös när han ska prata sin engelska. Därför använda vi oss utav google translate, pratfunktionen och den fungerade imponerande bra!!

Efter 11 timmars flyg blir man rätt mör även fall man sovit större delen av resan. Så jag tog en rundtur i min 60 kvm hotellrum med två balkonger o satta mig en stund på sängen efter ja duschat! Det var fortfarande morgon och de va dags för mig att äta lite frukost. Kan säga såhär att de va ett litet problem. På dagarna syns inte resturangerna till, siesta eller vad man säger har dom kan men säga. Om de ens finns resturanger här? Hittade ett litet hak efter en långpromenad som verkar för mig bli en standard att jag tar, där jag först åt en riktigt god kycklingrätt med stark sås o varm soppa. När man inte blir mätt på den beställsde ja en annan rätt, som ja aldrig skulle gjort. Den såg oatiplig ut och dd va inte mycket o den rätten som gled ner i magen.

Aja då va man full i magen och dagens stora äventyr skulle börja. Gick upp tog en dusch till sen bar de av med en lokal buss till slutstation där jag sedan letade upp en båt för att dra mig ut till massa tempel eller nåt. Tur att jag hade sån turistkarta med mig, annars hade jag nog varit väldigt vilse... Hoppade av första båtturen lite för tidigt, va lite för ivrig men jag hittade en interssant tempelområde där som ja kikade runt lite på! Efter de letade ja efter båten som skulle ta mig till andra sidan. Väl framme där gick jag direkt till turistheternas byggnad, där också massa tempel. Det mest roliga där inne va buddah, den 20 meter långa tjockisen där. En Selfie visas sen på två lallare! Aja efter gått runt där ett tag beslutade jag mig för att åka på årets hassligaste tuk tuk resa! Men de soft. Dom sa dom skulle skjutsa mig till turist informationen för att köpa biljett till skrattande buddah och andra ställen. Problemet var bara att de ställena va stängda nu med tanke på att de va kungens dag idag. Så jag åkte i alla fall tuk tuken tillbaka och gick för fots min egna väg. Så jag hittade en jättefin park där dom hade ute gym på riktigt, med vikter och alla övningar man behöver, mer sånt i Sverige, tack! Jag gick ut, trodde jag, vid entren köpte ja en typ av en blombåt där dom sedan vägledde mig in till parken igen.

Äventyret med denna blomma va extrem! Jag gick o gick i flera timmar med den. Förstod inte var ja skulle lägga den inne i parken o jag tog ett varv och gick ut igen. Ute ser ja en ström av människor som började ställa sig i årets kö. Så jag tänkte, jag kan väl lika gärna också köa för att se var ja hamnar! Där framme stod de en dam, som jag i början trodde va drottningen, som delade ut till alla en inplastad bild på kungen. Jag tackade och tog emot samtidigt som de va flera kamerateam där som filmade för livesändning på nyheterna eller nåt. Jag följde strömmen vidare, fortfarande min blomma i handen... Till slut vinkade några taxichafförer till att ja skulle gå in till ett centrum med blomman och sant där stod det flera människor som hade tänt ett ljus o rökelser på blomman och hissat ner till floden. Äntligen hittade ja slutet för min blomma :)

Efter har gjort hela det här äventyret var de ännu inte slut. Det var dags för mig att åka hem på nåt sett. Var tvungen att ta en fika, som den svennen jag e, för att återhämta mig!

Jag gick mot bryggan och tänkte ta båten som ja tagit nånstans tillbaka, problemet var bara att jag hade gått en jävla bit och därför hade floden halvats, vilket betydde att båtarna som gick där var på den andra sidan floden än den ja va på. Så hon rekomenderade mig att ta en taxi tillbaka. Problemet var bara att ja hittade aldrig en ledig taxi. Så som vanligt va ja tvungen att gå och gå... Efter att ja gått en stund hittade jag en ledig taxi som skulle skjutsa mig hemåt. Äntligen tänkte jag! Efter åkt med honom en halvtimme typ hade han skjutsat mig till en station i närheten av där ja bor och inte min adress så där i från tänkte jag, jag kan väl gå. Det slutade skit... har gått vilse nu i 3 timmar och dum jag är inser jag aldrig att jag egentligen borde ta en taxi första 20 minuterna men nej inser de när jag är trött frustrerad efter 3 timmar... Så en till motorcykeltaxi till adressen den här gången! Va så trött att ja flera gånger nöra somnade på motorcykel, om ni bara förstår hur dom åker sina moppar hära och att somna på en sån är lika med döden... jag fick igen i alla fall när han tvärbromsa o min läpp krocka med hans hjälm, då valde ja o va vaken efter de hahaha! När jag i alla va hemma var de bara o däcka fint efter en skön dusch!

Denna historia blev lång... nu gör jag dagens lite kortare snabbt bara. Jag sov ut, och började med en morgonpromenad för att köpa lite frukost och bestämde mig för att köpa lite gatukäk. Blev jättegod kycklingspett, med lite potatis, friterad banan och nån vårrulle. Det satt fint sen hittade ja ett litet centrum jag gick in o tralla lite. Köpte en shysst mango juice och en nutella pancake, vilken dröm de va! Efter de var de dags för att skynda sig hem besöka toan. Och som vanligt hittar jag inte tillbaka så va tvungen att ta en motorcykel igen hem! Efter gjort nummer två drog jag upp till takterassen och gymet, sen poolen och sen solstolen en stund med skön musik, precis som ja gjorde börja dagen, dagen innan. Well, gick ner duschade och tänkte dra på lite massage, så återigen gick ja runt lite och tillslut hittade jag ett ställe som verkade bra. Vilket de va, precis de där kroppen behövde! Och som vanligt skulle de va en jävla labyrint och hitta tillbaka hem. Det visade sig att jag gått typ 3 mil åt hel fel håll och skulle gå tillbaka för ingen taxi ville skjutsa mig dit bort. Men tillslut hittade jag en hjälte som ville skjutsa mig, och kan bara säga att se va riktigt skönt för hade ingen aning om var ja va!

Kom hem, tog en dusch, hittade ekån koreansk restuarang som jag valde att äta på. Riktigt god mat var de men stark. Så den satte fart på tarmarna så sprang hem och gjorde nr igen och la mig i sängen vid cirka 9 och däckade fint o vakna 3 på morgonen... De va inte så planerat av mig med tanke på att jag nu sitter här och har 2.5 timmar kvar till ja måste åka i väg till flygplatsen!

Hörs sen ciao Bella

[Bild]

Av Timothy Bino - 11 november 2016 16:12

Nu är årets spontanare bokad! På söndag bär de av till lite varmare beddgrader, inte minst Thailand! Bangkok är min destination utan att direkt veta vad jag ska göra! Men de lär inte vara några problem för mig att komma på vad jag vill hitta på! Bara jag kommer till sol o värme fungerar min hjärna som den ska!

Hare gött så länge dåe!
Ciao

Av Timothy Bino - 29 juli 2016 22:02

Nu är jag hemma, i sängen. Redo att berätta om vår sista dag/natt.
Vi vakna upp återigen, skönt det. Vi tänker till lite och planer hur vi ska lösa denna dag. Så vi surrar lite, går till vårt standard fik och tar en portobello toast till frukost. Vi går sedan hem tar något att dricka och kollar upp närmaste tatuering studio då jag va sugen på em sådan. Oklart på vad dock. Fanns ingenting symboliskt med staden som jag kände för att tatuera. Men på vägen till stuidon såg jag en skylt utanför en butik med texten "NHTK - Nobody Has To Know" som jag tyckte om riktigt mycket. Så väl framme vid studion säger jag vad jag vill ha, vart jag vill ha dem och hur. När han sa priset för den var det bara att tacka för sig säg och gå. Tänkte inte betala ?200 för den. Inte en chans. Så det fick va, och ingen tatuering blev det då. Tråkigt med tanke på att jag vill ha ett spår från varje land jag besöker. Vi såg en stor marknad som vi gick igenom vilket va väldigt trevligt, nästan samma känsla jag hade när jag va milano på marknad. Bättre var den i milano helt klart även fast denna va soft. Fick med mig en taco och en masala krydda från marknaden i alla fall. Kul! Så någon sugen på taco nån gång är det bara hojta till! :)
Efter marknaden drar vi oss till en park och njuter. Vänlig jag är erbjöd jag en härlig familjebild. Gillar inte när ett barn ska ta kort på resterande familjemedlemmar. Det är så tråkigt, så finare att se hela familjen på en bild!
Trötta vi är men ändå redo för kvällen drar vi hemåt igen och tar en härlig powernap. Så det var dags att återigen åka in mot stan och mot en mer lyckad kväll än förra. Vilket det helt klart blev! Började med lite mat, käkade en härligt perfekt grillad kyckling. Hade beställt med ris istället för pommes men fick mitt ris som förrätt och pommes till min kyckling i alla fall. Tur att jag var hungrig som kunde äta upp det. Sen regnade det vilket va trist, men vi ville ändå se red light district på kväller då vi bara hade sett den på dags tid förut. Så på kvällen, spännande. Att se barnfamiljer och pensionärer gå runt där bland sexaffärer, gräs&sex museum och alla prostituerade i fönstrena var en rätt sjuk upplevelse. Att det är sån stor grej för alla åldrar trodde jag aldrig, hade nog inte tagit min familj dit i alla fall! Och vad om inte en helt svärm av asiater va där och fotade fast man inte får. Haha! Vi hade i alla köpt biljetter till Escape för natten, men insläppet va inte föränn kl 23 och vi va färdiga vid 21.30 Så vi satte oss på en livad bar och tog några öl. Skön stämning på baren som verkade lokal då nästan alla låtar va dubbade till holländska?? Vem gör sånt ens.
Det var en seriös entre man skulle gå igenom då man först ska visa id, som därefter ledde till visitering där man först skulle tömma fickorna. Kändes som man var tillbaka på flygplatsen. Det var i alla fall inga konstigheter så vi var ON! Drar in en drink och börjar dansa direkt. Det vaf en riktig härlig nattklubb. Stor med typ 4-5 barer och stora ytor att dansa på. Det var trots allt torsdag och, BIG NIGHT OUT. vi körde på till strax efter 3, sen var det dags att åka hem några timmar. Kan bara tillägga att det var lite bökigt att hitta vår taxi då han inte va bäst på engelska. Hemma i alla och dags för 3 timmars sömn... Inte konsigt att jag alltid somnar med telefonen eller ipaden i handen.. Hänt flera gånger denna vecka. Bränd i huvvet kanske.

Det var den här resan i alla fall. Härlig atmosfär men inte mitt favoritland trots det. Men klart godkänt och var härligt att va där med en brush.

Tack för detta ciao ?

Av Timothy Bino - 28 juli 2016 13:16

När vi hade käkat vår standard frukost var det dags att röra sig in mot city där trampbåt stod på schemat. Det blev lite dröjningar då det på riktigt spöregnade sönder så vi sprang runt och letade efter tak. Sen blev det en sån poncho man har när det regnar och man är turist. Så sen var det bara att trampa! Vi åkte ett håll och var redna vilse från kartan så vi fortsatte bara att trampa och svänga lite. Till vi kände att det blev dags att dra sig tillbaka, då hade vi alltså precis åkt under årets lägsta bro. Vi var bokstavligen tvugna att ducka och putta oss framåt med händerna, och ugh vad äckligt det var. Spindelnät, fågelbajs och fåglar i mängder. Hemskt. Trampet hade gått i perfektion hel dagen fram tills en jävla T korsning där vi totalkrockade med en turistbåt. Och oj vad jag skämdes. Turisterna skrattade och jag? Jag tog på mig luvan och trampade som fan åt sidan bort från dom. Annars var vi on. Det var härligt att dra sig i kanalerna bara det att träsmaken man fick i röven kändes exakt lika dan som cyklarna i Miami. Så 1.5 timme räckte på den båten. Vi stannade på en öl och bokade en uber hem till hotellet där det skulle sluta med att vi total slocknade i sängen. En så kallad powenap. Klockan va drygt halv 10 på kvällen och dags att rulla in och göra de planer vi hade. Det vill säga dra på en skön reggea fest och äta mat innan. Så maten gick bra då det blev ett glas rött med lite tupp och tillbehör. Sen mot reggeafesten var vi försenade till. Han bad oss komm tillbaka i morgon för att köpa biljetter. Då kände vi att livet alltid går emot oss. Vilket det oftast gör. Inget går som de ska. Men det är bara fortsätta kämpa. Vi gick runt lite och kände oss tillslut manade att gå och besöka ett casino. Jag jobbar ändå på ett så kul att så hur andra ställen ser ut runt om i världen. Det var riktigt fint casino faktiskt. 4/5 toasters. Vi åkte hem relativt besvikna från kvällen men kände att nya tag börjas idag, vår sista natt. All in?

Ciao puss o kram

Av Timothy Bino - 27 juli 2016 12:57

Halloj i stugan! Efter cyklingen var vi rätt slut och stannade upp på rummet en stund efter vi kände att gå och äta lite och ta över vår lilla nattbåt och kolla upp mot himlen. Det blev donken eftersom de var de enda som va öppet. Kan säga att hälsan blir inte bra här nere, så blir rehab när man kommer hem igen. Med det är manjana!!

Vi har nyss varit och ätit frukost efter att jag sovit riktigt gott i natt. Helt färdig är jag, somnade med mobilen i handen och skjortan på. Sliten. Men det är bara att resa sig upp och gå på mya äventyr!

Ciao ??

Av Timothy Bino - 26 juli 2016 22:52

Nu börjar alltså vår andra kväll här. Det har hunnits med att vara på world of food, där vi fick erfaran mat från Curaco. Det var gott och smakade bra men inte mer än så. 3/5 toasters trots allt. Vi blev fast där borta ett bra tag då vår privata taxi hade gått på annat ärande. Vi satt där och jag höll på att bli otolig och sa strikt att han får 5 minuter på sig annars går vi åt nåt håll hem! Men envisa lucas gav honom för mycket tid då han faktiskt kom till slut. När vi var mätta och belåtna kommer vi till hotellrummet där vi möts av en enorm stank. Det var som fotsvett från hallen ända in i rummet. Det läckte till och med från tagit vatten samt wifi var dålig. Så vi går till repan och frågar han vi ställt aldelles för många frågor redan, om det är möjligt att byta rum. Han var så vänlig att vi kunde göra de förs nästa morgon så vi gick med på det. Gick hem och duschade för att sedan gå ut på kvällen leta efter härlig bar och ta en Heiniken man ändå måste dricka här nån gång. Vi gick vidare till en båt som stod i kanalen och lutade oss bakåt en stund. När vi va hemma var vi utmattade och drog o la oss. Ställde klockan tidigt för att byta rum, det ska sägas att det rummet vi bytte till vad kalasbra! Wifi, balkong, badkar, lägre toalett, och ingen äcklig lukt där vi sedan kan se droppande vatten från taket. Nix detta rummet var kanoners!

Vi tog i kontakt med några kompisar vi fått höra var här och mötte upp dom med cykel i en park. Vi körde vidare efter glassen vi tog mot city där vi fick se lite härliga kanaler och byggnander. Cykla o cykla kände jag igen från Miami. Tur att den cykeln vi hade verkligen hade en bekväm sadel! Så jag klagade inte.

Nu orkar jag inte skriva mer, dags att duscha o ner o käka nånstans och röjja lite!

Ciao

Av Timothy Bino - 25 juli 2016 15:26

Nu är de dags! Efter en månad hemma nu kör ja en till vecka bort från Sverige. Nu dags för Amsterdam med brushan. Ska bli skönt att komma bort och fortsätta göra nya äventyr till nya ställen. Vi bevittnade tidigare årets galnaste regn på söder. Stormen och regnet som jag tidigare skrev om som skedde i Miami blev liksom ingenting i närheten av detta. Det kom helt plötsligt så va tvungen att köpa en spontan regnjacka som jag nu bär med mig! Regnet alltså, vi tog tunnelabana en station och skojar inte, det var som att va vid niagara fallen. Det forsade ner från trappa och rulltrappen ner till tunnelbana stationen. Sjukt var det! Men nu i alla fall dags för att hinka biran och sätta sig på flyget.

Ha det bäst ciao!

Av Timothy Bino - 18 juli 2016 11:40

Nu har nästa resa äntligen blitt bokad! En stad många älskar som jag har svårt att förstå varför. Men jag får ge den en chans i några dagar. Jag och Lucas drar oss i väg den 25e juli utan några planer. Bara köra all in i guess. Mer bilder kommer att komma samt mer text på vad vi faktiskt gör där nere. Ciao så länge!