Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Spådamen

Av Timothy Bino - 27 juni 2016 13:47

På grund av dåligt internet har uppdateringen vart dålig. Nu sitter jag i alla fall på londons flygplats och väntar på flygplanet. Nu åter till det jag gjort tidigare dagar. Jag avslutade alltså senaste inlägget med att säga att parasailing stod på schemat. Och visst blev det så, jag tog en lite längre tupplur än jag väntat mig, men inte för sent så vi missade vår tur. Så vi fixade oss och rörde oss mot vår destination. När vi kom fram var det en man som sa att han såg hajar och andra härliga fiskar, de gjorde hela lite mer spännande? När vi sitter på båten där vi snart ska åka upp i luften ser man längst vattnet och håller utsikt på nån fisk, men ingen som jag ser. Men njuter ändå. Poff så va vi i luften och dem dras högra och högre upp. Helt galen utsikt. Inte varit med om något liknande, samma höjd som helikoptrarna flög där vi såg hela miami beach. Bokstavligt talat. I luften är det bara att njuta av det fina, men va?! Två stycken små havssköldpaddor?! Woaw de va fint att se! Inte många som får se såna.
Efter turen ville vi gå runt lite o se i affärer, det var min kusins sista dag så vi var tvugna att göra sista dagen härlig. Någonstans runt denna dag gick vi förbi ett spåställe. Så jag valde att spågumman skulla läsa av mina händer. Hon läste den som en öppen bok, lite creepy. Men ska bli kul och se vad jag vill göra om 2-3 år då hon kände på sig att jag inte vill jobba som bartender då?!
Vi gick och strosade lite tills vi kände för att äta. Men blev bara en simpel burgare som för övrigt va väldigt god. Vi gick vidare.
Tidigare dag hade vi sett ett väldigt fint ställe där vi kände för att fotomodella på igen. Så strax innan solnedgången vi sedan såg sen stod vi på en brygga och modellade återigen. Man får en hel del bra bilder i fina Miami?? Det var inte bara på bryggan vi fotades vid utan även vid ett lifeguard hus. solnedgången var riktig härlig men inte i närheten av Key west. Men helt klart godkänd och jag älskar solnedgångar så det var härligt. Nu var vi båda väldigt trötta och hungriga så det var dags att dra till en restaurang. Det blev de lokala haket precis under vårt hotell. Jag valde en Paella med kyckling och havsdjur. Kan vara den godaste peallan jag ätit i mitt liv. Min kusin valde en pasta med räkor som va mindre god, så äntligen fick jag den godare maträtten! Kändes viktigt sista dagen hahaha. Vi tänkte att vi skulle dygna innan min kusin skulle dra sig i väg klockan 3 till flygplatsen. Så vi började dygningen med att gå och göra en tatuering för mig. Den blev väldigt snyggt efter många om o men från tatueraren haha. Men sen kände vi av att solen har tagit på vår energi från hela dagen, så vi gick upp till vårt hotellrum och tog en liten nap innan jag mottvunget sa hejdå. Det kändes jobbigt. Jag skulle ha hela dagen för mig själv. Så jag sommade om några timmar senare och vaknade upp vid 10. Jag var tvungen att checka ut vid 11. Som tur var det att jag fick lämna mina väskor i repan så jag kunde gå ut och vandra. Och vandringen va på topp, gick närmare 7 timmar konstant. Drog till star island först och tog några pics sen så stannade jag och åt lite innan jag drog vidare till andra hållet och gick till Lincoln mall road där jag strosade i affärer och så. Jättefin gata, önska drottninggatan var lika fint då kanske man hade gillat det!
Taxin till flyget och sen var den resan det. Bara sätta sig på flyget, eller vänta. Innan det haha, var jag tvungen att se ett stort gäng spanjorer som blev rosenrasande för att deras flyg va sent nästan 7 timmar. Förstår dom dock, hade varit en marddröm. Efter det satte jag mig på virgin atlantic för resa till londan där jag är nu vid flygplatsen. Jag gillar verkligen det flygplanet. Men får mat och dryck hela tiden och tv finns där filmer och musik kan spelas. Jag bockade dock bara av en rulle och sen sov jag med musik resten av resan.

Snart är jag hemma och jag måste erkänna att det känns så jävla tråkigt. Men bara bita i hop och sen ta ny resa snart igen!
Älskar Miami Beach.
Ciao o puss??

Flexar med brännan?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timothy Bino - 15 november 2016 23:02

Då är de dags att återberätta lite vad som hänt från och med när ja landa till att ja nu sitter hör sista timmarna på hotellrummet o väntar på att flyga till Phuket! De va alltså 7.30 jag landade här i Bangkok då jag direkt letade upp en taxi, do...

Av Timothy Bino - 11 november 2016 16:12

Nu är årets spontanare bokad! På söndag bär de av till lite varmare beddgrader, inte minst Thailand! Bangkok är min destination utan att direkt veta vad jag ska göra! Men de lär inte vara några problem för mig att komma på vad jag vill hitta på! Bara...

Av Timothy Bino - 29 juli 2016 22:02

Nu är jag hemma, i sängen. Redo att berätta om vår sista dag/natt. Vi vakna upp återigen, skönt det. Vi tänker till lite och planer hur vi ska lösa denna dag. Så vi surrar lite, går till vårt standard fik och tar en portobello toast till frukost. V...

Av Timothy Bino - 28 juli 2016 13:16

När vi hade käkat vår standard frukost var det dags att röra sig in mot city där trampbåt stod på schemat. Det blev lite dröjningar då det på riktigt spöregnade sönder så vi sprang runt och letade efter tak. Sen blev det en sån poncho man har när det...

Av Timothy Bino - 27 juli 2016 12:57

Halloj i stugan! Efter cyklingen var vi rätt slut och stannade upp på rummet en stund efter vi kände att gå och äta lite och ta över vår lilla nattbåt och kolla upp mot himlen. Det blev donken eftersom de var de enda som va öppet. Kan säga att hälsan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards