Direktlänk till inlägg 29 juli 2016

Big Night Out

Av Timothy Bino - 29 juli 2016 22:02

Nu är jag hemma, i sängen. Redo att berätta om vår sista dag/natt.
Vi vakna upp återigen, skönt det. Vi tänker till lite och planer hur vi ska lösa denna dag. Så vi surrar lite, går till vårt standard fik och tar en portobello toast till frukost. Vi går sedan hem tar något att dricka och kollar upp närmaste tatuering studio då jag va sugen på em sådan. Oklart på vad dock. Fanns ingenting symboliskt med staden som jag kände för att tatuera. Men på vägen till stuidon såg jag en skylt utanför en butik med texten "NHTK - Nobody Has To Know" som jag tyckte om riktigt mycket. Så väl framme vid studion säger jag vad jag vill ha, vart jag vill ha dem och hur. När han sa priset för den var det bara att tacka för sig säg och gå. Tänkte inte betala ?200 för den. Inte en chans. Så det fick va, och ingen tatuering blev det då. Tråkigt med tanke på att jag vill ha ett spår från varje land jag besöker. Vi såg en stor marknad som vi gick igenom vilket va väldigt trevligt, nästan samma känsla jag hade när jag va milano på marknad. Bättre var den i milano helt klart även fast denna va soft. Fick med mig en taco och en masala krydda från marknaden i alla fall. Kul! Så någon sugen på taco nån gång är det bara hojta till! :)
Efter marknaden drar vi oss till en park och njuter. Vänlig jag är erbjöd jag en härlig familjebild. Gillar inte när ett barn ska ta kort på resterande familjemedlemmar. Det är så tråkigt, så finare att se hela familjen på en bild!
Trötta vi är men ändå redo för kvällen drar vi hemåt igen och tar en härlig powernap. Så det var dags att återigen åka in mot stan och mot en mer lyckad kväll än förra. Vilket det helt klart blev! Började med lite mat, käkade en härligt perfekt grillad kyckling. Hade beställt med ris istället för pommes men fick mitt ris som förrätt och pommes till min kyckling i alla fall. Tur att jag var hungrig som kunde äta upp det. Sen regnade det vilket va trist, men vi ville ändå se red light district på kväller då vi bara hade sett den på dags tid förut. Så på kvällen, spännande. Att se barnfamiljer och pensionärer gå runt där bland sexaffärer, gräs&sex museum och alla prostituerade i fönstrena var en rätt sjuk upplevelse. Att det är sån stor grej för alla åldrar trodde jag aldrig, hade nog inte tagit min familj dit i alla fall! Och vad om inte en helt svärm av asiater va där och fotade fast man inte får. Haha! Vi hade i alla köpt biljetter till Escape för natten, men insläppet va inte föränn kl 23 och vi va färdiga vid 21.30 Så vi satte oss på en livad bar och tog några öl. Skön stämning på baren som verkade lokal då nästan alla låtar va dubbade till holländska?? Vem gör sånt ens.
Det var en seriös entre man skulle gå igenom då man först ska visa id, som därefter ledde till visitering där man först skulle tömma fickorna. Kändes som man var tillbaka på flygplatsen. Det var i alla fall inga konstigheter så vi var ON! Drar in en drink och börjar dansa direkt. Det vaf en riktig härlig nattklubb. Stor med typ 4-5 barer och stora ytor att dansa på. Det var trots allt torsdag och, BIG NIGHT OUT. vi körde på till strax efter 3, sen var det dags att åka hem några timmar. Kan bara tillägga att det var lite bökigt att hitta vår taxi då han inte va bäst på engelska. Hemma i alla och dags för 3 timmars sömn... Inte konsigt att jag alltid somnar med telefonen eller ipaden i handen.. Hänt flera gånger denna vecka. Bränd i huvvet kanske.

Det var den här resan i alla fall. Härlig atmosfär men inte mitt favoritland trots det. Men klart godkänt och var härligt att va där med en brush.


Tack för detta ciao ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timothy Bino - 15 november 2016 23:02

Då är de dags att återberätta lite vad som hänt från och med när ja landa till att ja nu sitter hör sista timmarna på hotellrummet o väntar på att flyga till Phuket! De va alltså 7.30 jag landade här i Bangkok då jag direkt letade upp en taxi, do...

Av Timothy Bino - 11 november 2016 16:12

Nu är årets spontanare bokad! På söndag bär de av till lite varmare beddgrader, inte minst Thailand! Bangkok är min destination utan att direkt veta vad jag ska göra! Men de lär inte vara några problem för mig att komma på vad jag vill hitta på! Bara...

Av Timothy Bino - 28 juli 2016 13:16

När vi hade käkat vår standard frukost var det dags att röra sig in mot city där trampbåt stod på schemat. Det blev lite dröjningar då det på riktigt spöregnade sönder så vi sprang runt och letade efter tak. Sen blev det en sån poncho man har när det...

Av Timothy Bino - 27 juli 2016 12:57

Halloj i stugan! Efter cyklingen var vi rätt slut och stannade upp på rummet en stund efter vi kände att gå och äta lite och ta över vår lilla nattbåt och kolla upp mot himlen. Det blev donken eftersom de var de enda som va öppet. Kan säga att hälsan...

Av Timothy Bino - 26 juli 2016 22:52


Nu börjar alltså vår andra kväll här. Det har hunnits med att vara på world of food, där vi fick erfaran mat från Curaco. Det var gott och smakade bra men inte mer än så. 3/5 toasters trots allt. Vi blev fast där borta ett bra tag då vår privata taxi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards